Overnight oats: snel en gezond ontbijt

31 mrt
 Overnight oats banaan-hazelnoot

Overnight oats banaan-hazelnoot

Overnight oats. Met dit ontbijtje sla je drie vliegen in één klap: het is lekker, gezond en het kost absoluut geen moeite ’s ochtends.

Voordat je naar bed gaat gooi je de ingrediënten bij elkaar. Als je wakker wordt, hoef je enkel naar de koelkast te strompelen en je schaaltje te pakken. Ready to eat. In niet meer dan enkele seconden!

Onderstaand recept dient vooral ter inspiratie, want je kunt volop variëren met de ingrediënten. Leef je uit met fruit, noten en zaadjes naar smaak.
Het recept is geschikt voor vegetariërs en veganisten. Als je het veganistisch wilt houden, kun je de hazelnootmelk vervangen door bijvoorbeeld kokoswater of een andere notenmelk. Voor anderen is melk ook een optie.

Dit heb je nodig

(klein ontbijt voor 2 personen)

  • 1 banaan, in schijfjes
  • ca. 6 eetlepels oats (havervlokken / havermout)
  • 2 eetlepels chiazaad
  • 2 eetlepels gedroogde kokos
  • 2 eetlepels hazelnoten (fijngemaakt voor jonge kinderen)
  • melk of hazelnootmelk, naar smaak (recept zelf notenmelk maken)
  • eventueel: agavesiroop / ahornsiroop, naar smaak (of honing voor niet-vegans)

Zo maak je het

  1. ’s Avonds verdeel je alle ingrediënten over de twee schaaltjes. Zet afgedekt in de koelkast.
  2. ’s Ochtends staat je ontbijtje klaar en hoef je enkel hazelnoten toe te voegen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: